Polecany post

Cukinia. Faszerowana. Zapiekana.

Stos nieprzeczytanych książek rośnie. Telefon nie milknie - wszyscy, coś, praca, ciągle...
Kilka maili wciąż czeka na odpowiedź. Regały też jakby dawno nie odkurzane.
Nie spieszę się!

Pozwalam słońcu leniwie wkradać się do pokoju. 
Cieszyć ciepłymi promieniami stęsknioną twarz.
Dziś nic nie muszę...
Dziś chcę!
Tylko chcę!





Wyglądam przez okno. Zima na dobre już odeszła. Za chwilę będzie zielono! I ciepło!
Pora obiadu. A inspiracja jest tuż obok. Będzie zielone i na ciepło...
Wstawiam cukinię do piekarnika. Pakuję aparat i uciekam. 
Smacznego!




CUKINIA FASZEROWANA

średniej wielkości cukinia
200 g piersi z kurczaka
150 g liści szpinaku
duży pomidor
ząbek czosnku

Cukinię myjemy, przekrawamy wzdłuż i wydrążamy. Pierś kurczaka (użyłem mielonej piersi) podsmażamy na łyżce oliwy. Dodajemy ząbek czosnku roztarty z łyżeczką soli. Wrzucamy pokrojonego w kostkę pomidora. Na koniec smażenia wrzucamy liście szpinaku. Doprawiamy pieprzem. Faszerujemy cukinię, układamy na blasze wyłożonej pergaminem i zapiekamy trzydzieści minut w temperaturze 170 stopni. 

Smacznego!


Komentarze

  1. Cukinia to chyba moje najbardziej ukochane obecnie warzywo, wczoraj kupiłam kilka takich malutkich, na dwa gryzy dosłownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie. Lubimy tak. Niespiesznie. I czekając na lato. I cukinię faszerowaną lubimy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałości! Aż zasadzę w tym roku cukinię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż zgłodniałam :) pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam faszerowane cukinie- chwale sobie, jednak, ostatecznie dorobiłam pysznego pomidorowego sosu i tak bardziej mi jeszcze gra !

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny i przepyszny pomysł! Z pewnością wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepysznie, zdrowo i smacznie. Podoba mi się. Piękne zdjęcia do tego :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table