Polecany post

Kruche babeczki z jabłkiem w karmelu

Lato, słońce, przyjaciele, pikniki, podwieczorki w ogrodzie... Chwilo trwaj !!!
Idealnym towarzyszem takich spotkań będzie orzeźwiająca Warka Radler Jabłkowa !!!
Nie trać czasu - wstaw piwo do chłodzenia, upiecz babeczki, zaproś przyjaciół i wspólnie celebrujcie lato !!!





KRUCHE BABECZKI Z JABŁKIEM W KARMELU
(składniki na 12 babeczek)

125 g mąki
80 g cukru pudru
60 g masła
szczypta soli
żółtko
cukier waniliowy

dodatkowo:
pół szklanki cukru
3 jabłka
laska cynamonu
gwiazdka anyżu
piwo Warka Radler Jabłkowa

Składniki na ciasto szybko zagniatamy. Wstawiamy do lodówki na pół godziny. Jabłka obieramy. Cukier wsypujemy na patelnię i włączamy gaz. Nie mieszając, tylko potrząsając patelnią pilnujemy by równomiernie się brązowił. Wrzucamy laskę cynamonu i anyż. Kiedy karmel nabierze złotego koloru dolewamy około pół szklanki piwa, czekamy chwilę aż nadmiar karmel lekko się zredukuje. Wrzucamy pokrojone w kostkę jabłka i dolewamy jeszcze odrobinę piwa. Gotujemy do momentu aż płyn lekko zgęstnieje a jabłka zaczną się rozpadać. Odstawiamy do przestygnięcia.
Wyjmujemy ciasto z lodówki, wałkujemy na grubość około 5mm, foremki smarujemy masłem. Wyklejamy foremki ciastem i pieczemy około 15 minut w temperaturze 180 stopni. 
Ostudzone babeczki wypełniamy jabłkami.

Smacznego!








Komentarze

  1. A u Ciebie trochę jesiennie przez te jabłka :D Ale ja uwielbiam wprost takie jabłka w karmelu, w każdą porę roku! Do tego kruche ciasto, pycha ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. lekkie, słoneczne, idealne :) miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie. Zostało mi trochę korpusów po tartaletkach z lemon curd. Wiem czym je napełnię. A i Radlera lubię. ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table