Polecany post

Dynia, orzechy i kasza jaglana czyli szybki obiad

Sobota to taki dzień tygodnia, który jak już się zdarzy wolny to i tak jest zajęty. Trzeba przecież poodkurzać, posprzątać, nadrobić zaległości. W tygodniu brakuje czasu na zrobienie wszystkiego na raz! Nadrabiamy więc zapominając o czymś pysznym na obiad. 
Niepotrzebnie. Obiad może być szybki i smaczny jednocześnie. A jeszcze jak będzie zdrowy to już bonusik taki że mordka się cieszy i jakoś tak lżej na sercu się robi, sumienie się wycisza i ogólnie sobota przyjemniejsza się robi. I nawet bałagan nie drażni tak bardzo. 



Niektórzy z Was pewnie zaraz zapytają - No tak, sałatka. A gdzie mięso? Ano mięso może być ale nie musi. Ja zaproponowałbym do pełnego zestawu pierś indyka marynowaną w ziołowym jogurcie ale co ja tam wiem... Przecież karkówka z grilla też by przeszła! Wybór dodatków zostawiam Wam, jednak z poniższej sałatki nie powinniście rezygnować bo jest po prostu mega! Przekonywać Was jeszcze? No właśnie... Smacznego ;)



SAŁATKA Z DYNI 
z jabłkowym dressingiem

połowa małej dyni (u mnie piżmowa)
garść orzechów włoskich (łuskanych)
1/2 szklanki kaszy jaglanej
1/4 szklanki soku jabłkowego
1/4 szklanki oliwy
tymianek (świeży lub suszony)
sól i pieprz

Kaszę zalewamy szklanką wody, solimy i gotujemy do momentu kiedy kasza nie wchłonie całego płynu. Odstawiamy do ostygnięcia. Orzechy prażymy na suchej patelni do momentu kiedy po kuchni rozejdzie się intensywny orzechowy zapach. Ściągamy orzechy z patelni. Na tę sama patelnię wlewamy dwie łyżki oliwy i pokrojoną w centymetrową kostkę dynię. Smażymy do uzyskania złotego koloru. Pod koniec smażenia dodajemy tymianek. Oliwę i sok jabłkowy mieszamy intensywnie w słoiczku do otrzymania jednolitej emulsji. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. 

Smacznego!





Komentarze

  1. ale ładne i z pewności smakowite danie! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasza jaglana cotygodniowa towarzyszka moja, czasem nawet codzienna :) Spróbuje wersji z dynią :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo smaczne danie

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis. Rewelacyjny posmak orzechów i soku jabłkowego. Dla lubiących nieco mniej tłuste dania proponuje zmniejszyć ilość oleju mieszanego z sokiem jabłkowym.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table