Polecany post

Ciasteczka cynamonowe

Historia tych ciasteczek jest prosta - Agnieszka, koleżanka moja, zrobiła je raz. Od tamtej pory robi je co święta. W tym roku też je zrobiła - po raz pierwszy. Choć przyznam, że zjadłbym już kolejne...
To co zobaczycie za chwilę to właśnie wypiek jej rąk własnych. Nie odważyłem się piec swoich bo cudowności, które przyniosła zasłużyły na należyte "obfotografowanie" i puszczenie fotek w świat. 
Tak więc za przyzwoleniem i z pełną aprobatą Agi, zapraszam na Ciasteczka Cynamonowe!





Nie jest tajemnicą, że przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki. Obydwoje, Ja i Agnieszka, jesteśmy wielkimi fanami talentu Doroty - każdy przepis jest omówiony, każde zdjęcie oglądnięte i podziwiane.
Miłość do cynamonu drzemie we mnie od zawsze, jednak to co robią ze mną te ciastka to jakieś szaleństwo jest! Nigdy nie mam dość, wręcz przeciwnie - zawsze odczuwam jakiś niedosyt! Ach...



CIASTECZKA CYNAMONOWE 

180 g masła, zimnego
90 g cukru pudru
230 g mąki pszennej
szczypta soli
1 płaska łyżka cynamonu
40 g skrobi ziemniaczanej, kukurydzianej lub mąki ryżowej

dodatkowo:
około 50 - 100 g mlecznej czekolady do ozdoby


Wszystkie składniki wrzucić do malaksera i zmiksować, aż ciasto będzie tworzyło gładką kulę. Można również wszystkie składniki umieścić w misie, posiekać szybko nożem, krótko wyrobić, do połączenia. Ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 30 minut.
Po schłodzeniu, ciasto rozwałkować na grubość około 4 mm, podsypując delikatnie mąką. Wykrawać gwiazdki. Układać na papierze do pieczenia lub macie teflonowej, zachowując nieduże odstępy (ciasteczka praktycznie nie rosną).
Piec w temperaturze 180ºC przez 12 - 15 minut. Wystudzić na kratce.
Mleczną czekoladę roztopić w kąpieli wodnej z 1 łyżką masła (50 g czekolady) lub 2 łyżkami (100 g czekolady). Gwiazdki zanurzać do połowy w czekoladzie, odkładać na kratkę, do zastygnięcia.

Smacznego!


Komentarze

  1. Piękna stylizacja :) A ciasteczka muszą być wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poprawka - były wspaniałe, bo szybko się skończyły...

      Usuń
  2. jakie ładne cynamonowe obrazki :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. piekne zdjęcia i cudownie aromatyczne ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam wszędzie te maślane pierniczki, a sama ich jeść nie mogę ze względu na problemy z sercem i wysoki cholesterol :( Ach, żeby tak dało się zastąpić masło olejem rzepakowym... a tu kiszka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale można coś pokombinować... spróbuję :D

      Usuń
  5. nie dziwię Ci się, że nie masz ich dosyć, o tej porze roku wszystkie cynamonowe rzeczy są wspaniałe :) bardzo mi się podoba pomysł na stylizację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. niebo w ...........!!!!:)
    Aga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a raczej Gęba w Niebie!!!
      tosz to dzieło rąk Twoich :)
      kiedy następna degustacja?

      Usuń
  7. Ale super zdjęcia! I jakie śliczne ciasteczka :-)
    U mnie w domu też dziś pachnie świątecznie, bo piekę pierniczki alpejskie (przepis jutro).
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno sprawdzę - bo kocham pierniki, ale to już chyba wszyscy wiedzą :)

      Usuń
  8. Świetne zdjęcia a ciastka znam i są rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więc rozumiesz chyba mój zachwyt nad ich smakiem :)

      Usuń
  9. podzielam Twoją miłość do cynamonu :)
    uwielbiam takie ciasteczka...
    /zachęcam Cię do poparcia apelu jaki zamieściłam na swoim blogu ... proszę w nim innych blogerów o umieszczanie informacji o SZLACHETNEJ PACZCE obok ich bożonarodzeniowych przepisów...przeczytaj ...może uznasz za stosowne i się dołączysz do akcji "blogerzy wspierają SZLACHETNĄ PACZKĘ " /

    OdpowiedzUsuń
  10. proste i fajne, a jeszcze łądnie wystylizowane, to racja! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. a jak bym je juz teraz na święta zrobiła? i zamknęła w puszce? nie za wcześnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że mogłyby za bardzo skruszeć - lepiej zrobić i zjeść od razu :)

      Usuń
  12. ciastka cynamonowe są pyszne o każdej porze roku ;) a szczególnie w ciąży :D ciasto w lodówce, zobaczymy co mi z tego wyjdzie ale już nie mogę się doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są pyszne !!!! :) super przepis, będę się do niego stosować :)

      Usuń
    2. bardzo się cieszę, że smakują :D
      pozdrawiam i wszystkiego dobrego dla Ciebie i Maluszka :D

      Usuń
  13. na ile sztuk przepis? Bo nie wiem czy te składniki to dwoić czy troić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z podanych proporcji wyjdzie około trzydziestu sztuk...

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table