Polecany post

Chleb owsiany











CHLEB OWSIANY 

250 g mąki pszennej
150 g mąki owsianej razowej
300 ml chłodnej wody 
łyżeczka soli
1/4 łyżeczki suszonych drożdży
garść płatków owsianych


Wszystkie składniki wymieszać w misce i pozostawić do wyrastania na całą noc. Rano ponownie je wymieszać, blat obsypać mąką (około pół szklanki mąki) i wylać ciasto na blat (ciasto jest dość rzadkie). Dłońmi uformować z ciasta bochenek wielkości foremki w której będzie pieczony. Spód keksówki wysypać płatkami. Przełożyć ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia (tak jest szybciej i chleb nie przywiera). Odstawić do wyrośnięcia. Kiedy chleb podrośnie nagrzać piekarnik do temperatury 200 stopni, chleb obsypać płatkami owsianymi i piec około 50 minut.


Komentarze

  1. muszę się wkońcu przekonać do upieczenia swojego chleba :), bo nie mogę się napatrzeć na ten owsiany!

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny, prosty chleb :) alternatywa świetna gdy zakwasu zapomni się nakarmić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki owsiany chlebek z wielką chęcią bym zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z okazji Świąt Wielkanocnych
    życzę Ci wiosny, wiosny i jeszcze raz wiosny!
    Pękających na drzewach pąków,
    ziemi, która zaczyna pachnieć i słońca, które nie tylko świeci, ale wreszcie
    także grzeje.
    Życzę Ci wiosny w życiu codziennym, rodzinnym, w pracy,
    na koncie bankowym ale przede wszystkim życzę Ci wiosny w sercu

    Housewife

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, piekę chleb wg tego przepisu, urozmaicając go różnymi dodatkami i eksperymentując z różnego rodzaju mąką - dziś jednak chciałabym użyć drożdży świeżych zamiast suszonych. Czy mogłaby Pani podpowiedzieć, ile świeżych drożdży mam dodać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie piekłem tego chleba na świeżych drożdżach, ale gdybym miał takowy zrobić to użyłbym ich 10 do 15 gram.
      Pozdrawiam i koniecznie daj znać jaki był efekt.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Dziękuję za szybką odpowiedź i przepraszam za "Panią" :)
    Upiekłam już kilka bochenków na świeżych drożdżach - niestety drożdże świeże okazały się bardzo wymagające i częściej teraz chleb mi opada lub nie wyrasta tak ładnie, jak na drożdżach instant/suszonych. Jednak się uparłam i cały czas próbuję.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co przepraszać...
      Ja też kiedyś eksperymentowałem, ale ciężko było uzyskać jakikolwiek stały efekt - świeże drożdże są bardzo kapryśne i ciężko ustalić czy chleb wyjdzie tak jak należy dlatego stosuję drożdże instant.
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table