Polecany post

Pasztet z ciecierzycy

Nie jest tajemnicą, że śniadanie to dla mnie najważniejszy posiłek dnia. Nie jest też tajemnicą, że sposobu na idealne śniadanie wciąż poszukuję. Bez dobrego śniadania nie wychodzę w domu. Te kilka chwil o poranku spędzone na nieśpiesznym smakowaniu zapewniają mi energię na cały długi dzień.





Ostatnim moim odkryciem jest pasztet z ciecierzycy. Zrobienie go zajmuje tylko chwilę, najlepiej zrobić to wieczorem, by na rano był już gotowy. Zamiast ciecierzycy można użyć soczewicy, a jeśli użyjecie takiej z puszki to dodatkowo skrócicie sobie czas przygotowania - nie trzeba będzie ziaren gotować.




PASZTET Z CIECIERZYCY

puszka ciecierzycy
mała cebula
2 łyżki oleju rzepakowego
szczypta soli
łyżeczka octu balsamicznego
szczypta majeranku
świeżo mielony czarny pieprz

Cebulę kroimy w kostkę i smażymy na brązowy kolor na oleju rzepakowym. Wszystkie składniki umieszczamy w misie blendera i miksujemy na gładką masę. Jeśli jest za gęsta dodajemy 2-3 wody.

Inspiracją dla przepisu był "Pasztet z czerwonej soczewicy" wg. pomysłu Trufli w magazynie KukBuk nr 1.

Smacznego!


Komentarze

  1. Ale fajnie - pasztet bez grama podnoszącego cholesterol tłuszczu zwierzęcego :) Zamiast tego dobrze robiący na serce olej rzepakowy. Dla mnie bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pasty z ciecierzycy, są pyszne:) tylko ja robię z gotowanej. Octu jeszcze nie dodawałam, ciekawa jestem jak wpływa na smak takiej pasty

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dziś kupiłam cieciorkę właśnie na pasztet :). Super sniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba jeszcze dziś zrobię i będę się jutro rano delektować zamiast owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie :) niezwykle smakowicie wygląda ten pasztet :)
    pozdrawiam ze Szczawna :D

    OdpowiedzUsuń
  6. mam kukbuka ale ten przepis gdzieś mi musiał umknąć... dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierwszy numer Kukbuka, strona dwudziesta piąta ;)

      Usuń
  7. polecam także z dodatkiem marchewki, bo taki miałam okazję próbować, tez jest super :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table