sobota, 2 marca 2013

Pasztet z ciecierzycy

Nie jest tajemnicą, że śniadanie to dla mnie najważniejszy posiłek dnia. Nie jest też tajemnicą, że sposobu na idealne śniadanie wciąż poszukuję. Bez dobrego śniadania nie wychodzę w domu. Te kilka chwil o poranku spędzone na nieśpiesznym smakowaniu zapewniają mi energię na cały długi dzień.





Ostatnim moim odkryciem jest pasztet z ciecierzycy. Zrobienie go zajmuje tylko chwilę, najlepiej zrobić to wieczorem, by na rano był już gotowy. Zamiast ciecierzycy można użyć soczewicy, a jeśli użyjecie takiej z puszki to dodatkowo skrócicie sobie czas przygotowania - nie trzeba będzie ziaren gotować.




PASZTET Z CIECIERZYCY

puszka ciecierzycy
mała cebula
2 łyżki oleju rzepakowego
szczypta soli
łyżeczka octu balsamicznego
szczypta majeranku
świeżo mielony czarny pieprz

Cebulę kroimy w kostkę i smażymy na brązowy kolor na oleju rzepakowym. Wszystkie składniki umieszczamy w misie blendera i miksujemy na gładką masę. Jeśli jest za gęsta dodajemy 2-3 wody.

Inspiracją dla przepisu był "Pasztet z czerwonej soczewicy" wg. pomysłu Trufli w magazynie KukBuk nr 1.

Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Ale fajnie - pasztet bez grama podnoszącego cholesterol tłuszczu zwierzęcego :) Zamiast tego dobrze robiący na serce olej rzepakowy. Dla mnie bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pasty z ciecierzycy, są pyszne:) tylko ja robię z gotowanej. Octu jeszcze nie dodawałam, ciekawa jestem jak wpływa na smak takiej pasty

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dziś kupiłam cieciorkę właśnie na pasztet :). Super sniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba jeszcze dziś zrobię i będę się jutro rano delektować zamiast owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie :) niezwykle smakowicie wygląda ten pasztet :)
    pozdrawiam ze Szczawna :D

    OdpowiedzUsuń
  6. mam kukbuka ale ten przepis gdzieś mi musiał umknąć... dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierwszy numer Kukbuka, strona dwudziesta piąta ;)

      Usuń
  7. polecam także z dodatkiem marchewki, bo taki miałam okazję próbować, tez jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)