Polecany post

Świąteczny chleb z suszoną śliwką i nutą piernika


Nie ma się co chować i udawać że nie widzicie wszystkich tych choinek i nie słyszycie wszędobylskich dzwoneczków. Czas przedświątecznych szaleństw (kulinarnych oczywiście) uważam za rozpoczęty i nie ma sensu bronić się przed jedynymi magicznymi chwilami w roku. Czas zacząć planować, szykować, piec i gotować, i nucić pod nosem nieśmiertelne „last krismas…” J

Skoro grudzień i skoro święta to nie może na naszym stole zabraknąć odświętnego bochenka świeżego i aromatycznego chleba. Ten z przepisu poniżej pachnie niczym najcudowniejszy piernik i do tego zawiera magiczny składnik w postaci wędzonej śliwki, polskiej Suskiej Sechlońskiej.  Idealnie smakuje ze śledzikiem w piernikowo buraczkowym klimacie – sprawdziłem to z przyjaciółmi.

Zatem chleb wypróbujcie już dziś a świąteczny śledzik będzie wkrótce!



ŚWIĄTECZNY CHLEB Z SUSZONĄ ŚLIWKĄ I NUTĄ PIERNIKA

400 g mąki orkiszowej razowej
250 ml letniej wody
7 g drożdży instant
2 łyżki oliwy
łyżeczka soli
łyżka domowej przyprawy do piernika (przepis tu: klik)
5 wędzonych śliwek

Mąkę mieszamy  z solą i przyprawą do piernika, drożdże rozrabiamy w wodzie i oliwie. Powoli łączymy mieszając ciasto ręką. Zagniatamy elastyczne i dość miękkie ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia na dwie godziny. Śliwkę drobno siekamy, ciasto zagniatamy ponownie dodając śliwkę. Przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawiamy na pół godziny lub do momentu gdy chleb podwoi objętość. Nagrzewamy piekarnik do 220 stopni. Chleb delikatnie nacinamy i pieczemy około 30 minut. Chleb postukany od dołu musi wydawać głuchy odgłos. Kroić po całkowitym wystudzeniu.

Smacznego!




Komentarze

  1. A ja jeszcze ani razu w tym roku nie słyszałam "Last Christmas" (uroki macierzyńskiego i zakupów w internecie). Będę musiała sobie sama puścić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno wypróbuje jak będę miał chwile wolnego czasu. Na pewno takie domowej roboty produkty, pomogą mi w diecie , a nie te kupne z mnóstwem chemikali ;)

    http://tiger-life-fit.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały. Widziałabym go na stole wigilijnym.
    Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table