Polecany post

Czosnek i Pietruszka zaklęta w lekkim chlebie...

Od tego pieczywa uzależniłem się jakiś czas temu (o tym tutaj). Inspiracją do upieczenia pierwszego bochenka był przepis Agnieszki. Kilka dni temu po raz kolejny sięgnąłem do tej receptury, trochę uprościłem sposób przygotowania, lekko zmodyfikowałem ilość składników i smaki jakie zaczarowałem w tym bochenku.






Chlebek jest delikatny, lekko wilgotny i bardzo aromatyczny. Od pierwszej chwili przygotowywania tego pieczywa w całej kuchni unosił się intensywny aromat czosnku i natki pietruszki. Zapach nęcił jeszcze długo po upieczeniu chleba. Podzielony na łatwe do oderwania bułki jest idealną propozycją na spotkania z przyjaciółmi jak i na nieśpieszne śniadanie czy podwieczorek. 



LEKKI CHLEB Z CZOSNKIEM I PIETRUSZKĄ

390 g mąki pszennej chlebowej
110 g mąki żytniej razowej typ 720
5 g drożdży suszonych
łyżeczka cukru
łyżeczka soli
łyżka masła
100 ml mleka
200 ml wody

na nadzienie:
kilka ząbków czosnku
kilka gałązek natki pietruszki
olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia

Mąki mieszamy ze sobą, dodajemy resztę sypkich składników. Mleko podgrzewamy delikatnie z masłem, mieszamy z wodą i dodajemy do reszty składników. Wyrabiamy lekkie i sprężyste ciasto. Zostawiamy je do wyrośnięcia. Natkę pietruszki drobno siekamy, czosnek siekamy lub przeciskamy przez praskę, dodajemy kilka łyżek oleju. Wyrośnięte ciasto ponownie wyrobić. Rozwałkować je w kształt prostokąta, posmarować nadzieniem i zwinąć wzdłuż dłuższego boku w rulon. Pokroić w pięciocentymetrowe kawałki i układać na blasze. Odstawiamy do wyrośnięcia. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 200 stopni, chleb spryskujemy wodą i wstawiamy do piekarnika na trzydzieści minut.




Smacznego!


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table