Polecany post

Kanapka z pstrągiem wędzonym i sosem imbirowym czyli szybkie śniadanie cudnie rozgrzewające!

Cóż... uwielbiam śniadania, dla mnie to chwila kiedy w ciszy, przy kawie planuję cały dzień, dochodzę do ładu z własnymi myślami, zbieram siły na najbliższe chwile. I dlatego śniadanie ma dla mnie tak ogromne znaczenie! Skoro mam nabrać energii i siły to skądś muszę jej zaczerpnąć. Kawa? Owszem pomoże, ale to zdecydowanie za mało. Musi być jeszcze sycąca kanapka!





Ta kanapka, jak większość innych kanapek, nie jest trudna do zrobienia. Wystarczy świeże razowe pieczywo, kilka liści sałaty (ja użyłem gotowej mieszanki sałat), i dowolne dodatki. U mnie był to pomidor żółty, kawałki wędzonego fileta z pstrąga i sos. Sos, który tak na prawdę zrobił całą kanapkę. Rozgrzał, dodał odwagi do stawienia czoła rozpędzonemu i zestresowanemu światu.

Zapytacie co to sos? Odpowiadam zanim pytanie padnie!
Sos imbirowo-cytrynowy. Starty świeży imbir i otarta skórka cytryny to kombinacja która sprawdza się zawsze. Na kanapkach również. Nie wierzycie? Zaryzykujcie - zakochacie się jak ja!




KANAPKI Z PSTRĄGIEM

razowa bagietka
masło
kilka liści sałaty
pomidor pokrojony w plastry
filet wędzonego pstrąga

SOS IMBIROWO - CYTRYNOWY

opakowanie dobrej jakości naturalnego jogurtu (200 g)
starty imbir (około 1,5 cm)
skórka otarta z połowy cytryny
szczypta soli
mała szczypta cukru (dosłownie mała szczypta)

Wszystkie składniki sosu dokładnie wymieszać, odstawić. Bagiętke przekroić wzdłuż lub pokroić na kromki, posmarować masłem i obłożyć sałatą, pomidorem lub dodwolnymi dodatkami. Na wierzchu układamy rybę i polewamy obficie sosem :)

Smacznego!


Komentarze

  1. pyszne śniadanie. w sam raz na mój konkurs: http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie by było dostać takie śniadanie do łóżka... :) Pysznie wygląda :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Tobą w całości :) A przy takim śniadaniu można się zapomnieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. zazdroszczę czasu na te fryskasy!
    mnie trochę schodzi...


    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta kanapka zrobiła się w dziesięć minut...
      :)

      Usuń
  5. Kurcze niby zwykła kanapka, jem je dosyć często, ale jak zobaczyłam zdjęcia to ślinka mi pociekła :)
    Świetny sos, na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie kanapki i to nie tylko na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pstrąga i często go jadam. Jednak ze względu na dużą ilość ości chyba zjadłabym go na osobnym talerzyku niż kanapka :) Niemniej Twoja kanapka wygląda bardzo smakowicie i pomysł uważam za świetny!

    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  8. jakby mi ktoś przyniósł taką kanapkę jako śniadanie do łóżka byłabym zachwycona ^^

    wspaniale się prezentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. na początku myślałam, że to ser pleśniowy, a tu pstrąg :) wędzonego jeszcze nei jadłam, ale brzmi wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że mamy podobne podejście do śniadania. Bez niego nie wyjdę z domu i wolę wcześniej wstać niż nie mieć rano chwili dla siebie. Przy porządnym śniadaniu, popijając kawę można zaplanować cały dzień :)
    Kanapka znakomita, a do tego bardzo podoba mi się ten sos cytrynowo-imbirowy.
    Pozdrawiam,
    Tosia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Imbir najlepszy,od jakiegoś czasu pijemy ciągle herbatę z imbirem i pigwą! Chyba ten sos też zrobię:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table