Polecany post

O wyróżnieniu "Liebster Blog"...

Na początku należą się przeprosiny...
Udział w zabawie miałem rozpocząć w weekend, niestety jednak złośliwość rzeczy martwych pokrzyżowała moje plany - siadł internet, na cały dłuuugi weekend!

Zasady zabawy:
Wyróżnienie Liebster Blog otrzymywane jest od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Osoba z wyróżnionego bloga odpowiada na 11 pytań zadanych przez osobę, która blog wyróżniła. Następnie również wyróżnia 11 osób (informuje je o tym wyróżnieniu) i zadaje 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, z którego otrzymało się wyróżnienie.





Teraz kiedy znów jestem online postanowiłem spróbować odpowiedzieć na wszystkie Wasze pytania.


Pierwsza wyróżnienie przyznała mi Ewa z The Pot is Hot
zatem odpowiadam:

1. Z jakiego swojego przepisu jesteś najbardziej dumny/a? - Cytrynowy Pstrąg na laurach
2. Kulinarna trauma z dzieciństwa? - mleko z czosnkiem na przeziębienie... 
3. Bez jakiego składnika w kuchni nie mógłbyś/mogłabyś się obejść? - bez cynamonu i oliwy 
4. Ulubiona restauracja? (może odwiedzę ;)) - raczej nie mam takowej... 
5. Najdziwniejsze danie jakie było Ci dane zjeść? - naleśniki z pasztetem? 
6. Najpiękniejsze kulinarne wspomnienie z wakacji? - tiramisu w Rzymie 
7. Danie idealne na pierwszą randkę? - tiramisu właśnie... 
8. Jakie danie mógłbyś/mogłabyś jeść codziennie? - rosół mojej mamy 
9. Z jakim kucharzem-celebrytą zjadłbyś/zjadłabyś kolację? - Nigella L. 
10. Ukochane danie kuchni polskiej? - wszystkie, a najbardziej chyba bigos :) 
11. Twoje lubione składniki na kanapce to... - masełko!!!


Kolejne wyróżnienie przyszło od Ewy z Krainy Tysiąca Smaków
oto odpowiedzi na pytania:

1. W jakim kraju chciałbyś/chciałabyś mieszkać, gdybyś miał/a nieograniczone możliwości? - we Włoszech, na Sycylii :)
2. Ulubiona potrawa z dzieciństwa, to... - ciasta mojej babci
3. Kawa czy herbata? - kawa!
4. Wieczór z książką czy przed telewizorem? - z książką :)
5. Czego najbardziej nie lubisz? - nie lubię chamstwa!
6. Jeśli masz napić się alkoholu, co wybierasz? - raczej wódeczkę !!!
7. Dlaczego piszesz bloga?  - bo zawsze tego chciałem :)
8. Jesteś typem optymisty czy pesymisty? - zaraźliwie chory optymista
9. Co najbardziej lubisz jeść na śniadanie? - kanapeczki
10. Ile czasu spędzasz przed komputerem? - zwykle godzinę dziennie :)
11. Kto w Twojej rodzinie najlepiej gotuje?;) - moja mama !!!


Jeszcze jedno wyróżnienie przyznała Zufik z Zufikowa
a oto odpowiedzi:)

1. Sernik czy szarlotka? - trudny wybór... niech będzie sernik!
2. Najlepsze wakacje w życiu - gdzie spędzone? - Włochy 2010
3. Ulubiona kuchnia(narodowość)? - ogólnie śródziemnomorska i polska
4. Ile czasu dziennie poświęcasz na gotowanie? - kilka godzin dziennie (2-4)
5. Ulubione miejsce na spacery? - okoliczne lasy
6. Ulubiona potrawa Wigilijna? - pierogi z kapustą i grzybami :)
7. Skąd czerpiesz inspirację do gotowania? - od znajomych, ale najlepsze inspiracje same mnie nachodzą!
8. Ulubiona gotująca "gwiazda" telewizyjna? - Nigella Lawson
9. Ulubiona książka kucharska? - obecnie "Słodkie" Liski
10. Książka która Cie ostatnio tak porwała że Cię "nie było w domu"? - "Pewnego lata na Sycylii" - M. de Blassi
11.Twój sposób na jesienne smutki... - serniczek i kawka :)



Kolejne wyróżnienie od Marcina z Coolinaria.com

 
1. jaki smak ma kawa? - moja ma smak whiskey ;)
2. dziś zjesz? właśnie wstawiłem chleb czosnkowy do piekarnika więc...
3. co Cię gryzie? zbyt wiele :/
4. dokończ: kaczka dziwaczka …i koniecznie z karmelizowaną czerwoną cebulą :) 
5 . bez czego nie obejdziesz się w kuchni? bez mojej drewnianej łyżki :)
6. na talerzu klasyka czy awangarda? zdecydowanie klasyka i w dodatku nasza, krajowa :) 
7. kiedy najlepiej Ci się gotuje? każda pora jest dobra :) 
8. dokończ: kiedy jestem w kuchni to... jestem szczęśliwy :))) 
9. białe czy czerwone? zależy od gatunku... wytrawne czerwone, słodkie białe :) 
10. dokończ: nie lubię gdy nie ma słońca dłużej niż jeden dzień :)
11. dokończ: nigdy nie mam dość... czekolady, koniecznie gorzkiej :) 

I jeszcze mały update. Nominacje dostałem również od Zająca i Kaczki z bloga Siekierą po Jajach (kocham tę nazwę). Zatem odpowiadam:

1. Ruda czy Czarna? :D - Ruda!
2. Piwo, wino, wódka?
- bez zawahania odpowiadam, że wódka...
3. Czekolada biała, mleczna czy gorzka?
- tylko gorzka...
4. W Wigilię grzybowa, barszcz czerwony czy jakaś inna zupa?
- tylko barszcz...
5. Kurczak, świnka czy wołek?
- świnka...
6. Czego byś nie zjadł/a?
- pewnie czegoś obrzydliwego...
8. Warzywa czy owoce?
- chyba bardziej warzywa...
9. Która kuchnia zagraniczna Cię inspiruje ?
  - włoska!!!
10. Celebrujesz posiłki czy jadasz zwykle w pośpiechu?
- częściej w biegu a za celebracją tęsknię...
11. Potrawa, którą chciałbyś/chciałabyś spróbować, a jeszcze nie miałaś/miałeś okazji? - chyba nie mam czegoś takiego :/

 





i to by było na tyle...


A teraz swoje nominacje przyznaję:
A oto i pytania do nominowanych:
1. Słodkie czy słone?
2. Sernik czy szarlotka?
3. Schabowy czy mielony?
4. Sałatki czy surówki?
5. Śniadanie czy kolacja?
6. Obiad czy deser?
7. A co na deser?
8. Z gazem czy bez?
9. Ziemniak czy pomidor?
10. Krótko czy długo?
11. I dlaczego tak?
        

p.s. nie zapomnijcie o konkursie - więcej tutaj KLIK...


Komentarze

  1. Gracjas Senior :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odpowiedzi:)
    A to mleko z czosnkiem to rozumiem..:-I
    I pierogi z kapustą i grzybami też moje ulubione (ale tylko babcine):)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję za wyróżnienie!
    hehe na mniej więcej połowę pytań odpowiedziałabym bardzo podobnie, jak nie identycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ech Raf... dziękuję, to miłe, ale jak wiesz, nie łańcuszkuję :) złodkie, serojabcok i ziemniaczana baba :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table