Polecany post

Zapiekanka z cukinii według Jamiego Olivera

To jeden z tych obiadów przy których się nie napracujemy a efekt zaskoczy nie tylko nas ale i wszystkich współbiesiadników. Mega szybka i prosta zapiekanka, niewiele składników, wyraziste smaki i aromaty połączone w jednym daniu w idealną całość.

Polecam!







ZAPIEKANKA Z CUKINII wg. JAMIEGO

2 łyżki kaczego tłuszczu (lub oliwy)
3 cebule (obrane i pokrojone w cienkie plasterki)
180 g ryżu basmati
7 średnich cukinii (pokrojonych w cienkie plasterki)
500 ml bulionu (najlepiej drobiowego lub warzywnego)
4 czubate łyżki jogurtu naturalnego
150 g ementalera lub cheddara (ja użyłem łagodnego sera pleśniowego)
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz
oliwa

Rozgrzej piekarnik do 190 stopni. Na patelni rozgrzej tłuszcz i podsmaż cebulę (około 20 minut) mieszając od czasu do czasu aż cebula stanie się lepka. W tym czasie przepłukaj ryż na sitku. Kiedy cebula będzie gotowa wrzuć na patelnię ryż i cukinię. Wymieszaj całość i wlej bulion. Gotuj wszystko przez 5 minut. Zdejmij patelnie z ognia i wmieszaj do niej jogurt i 100 g startego sera. Dopraw solą i pieprzem. Natłuść naczynie do zapiekania i przełóż zawartość patelni równomiernie rozprowadzając ryż. Wierzch przykryj plastrami cukinii. Posyp zapiekankę resztą sera. Zapiekaj około 40 minut.

Smacznego!


przepis pochodzi z książki "Kulinarne Wyprawy Jamiego" wyd. Insignis


Komentarze

  1. Bardzo apetyczna i zapewne aromatyczna zapiekanka:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. kradnę Ci przepis, bo mam na ogrodzie kilkanaście cukinii gigantów i już nie wiem co z nich robić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosta i efektowna. Pycha :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham cukinię i Jamiego też :) te moje uczucia każą mi być pewną, że Twoja zapiekanka była cudownie pyszna. Poza wszystkim została przez Ciebie pięknie pokazana. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba -szczególnie, że uwielbiam cukinię! P.S. W całym blogu widać super pasję, pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table