Polecany post

Zielona Pasta Śniadaniowa

To, że śniadania uwielbiam, celebruję i nie pomijam to już zapewne wiecie. Nie wyobrażam sobie początku dnia bez ciepłego kubka zbożowej kawy, owsianki z pomarańczą i cynamonem czy kromki chrupiącego razowca na zakwasie... Mógłbym ględzić jak inni, że pomijanie śniadań jest niezdrowe, że coś tam i jeszcze coś innego. Tylko po co? Szkoda czasu na gadanie - lepiej w tym czasie zjeść porządne śniadanie !!





Z tą zieloną pastą nie do końca było tak, że miałem na nią pomysł. Któregoś wieczora po prostu zajrzałem do szafek, do lodówki i stało się. Szukałem czegoś co smakowałoby rano z kromką delikatnego pszennego na żytnim zakwasie. Nie chciałem smaków przesadnie zdecydowanych ale łagodnych, ziołowych aromatów... Udało się, śniadanie było wyśmienite. Od tego czasu pastę zdążyłem przyrządzić już kilkakrotnie dopracowując jej przepis niemalże do perfekcji. Co nie znaczy, że nie powinniście w nim zamieszać. Dodajcie coś od siebie a potem dajcie znać bym i ja mógł posmakować jej na nowo. 




ZIELONA PASTA ŚNIADANIOWA

ciecierzyca (ugotowana, wystudzona - można użyć z puszki)
200 g sera twarogowego
filet z makreli wędzonej
cebula szalotka
sok z jednej cytryny
garść zieleniny (koperek, pietruszka, szczypiorek)
dwie łyżki oliwy
sól i pieprz do smaku

Wszystkie składniki umieszczamy w misie i traktujemy blenderem do uzyskania delikatnej pasty. Najlepiej smakuje następnego dnia, schłodzona z kromką świeżego chleba. 

Smacznego!








Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table