Polecany post

Truskawkowe drożdżowe

Są takie miejsca, są takie przepisy, są tacy ludzie do których chce się wracać.
Dla mnie takim miejscem od zawsze była wieś, a dokładniej rodzinna miejscowość moich dziadków. 
Stara ławka przed domem, las na wyciągnięcie ręki i niezapomniane wakacje z siostrą i kuzynami.
Ciasto babcine zagniatane według przepisu zapisanego na kartach pamięci.
Babcinego przepisu na drożdżowe do owoców nie zdążyłem poznać, ale pamiętam, że nie było pracochłonne.
Podobnie jak ciasto z przepisu Liski, szybkie maślane w smaku, cudowne. 
Prawie jak to babcine.
Odrywane po kawałku, pełne owoców, w doborowym towarzystwie siostry, kuzynki i kuzyna i kur karmionych okruszkami.
Ach te wakacje !!!





"Dawniej każda gospodyni miała swój przepis na ciasto drożdżowe.
Takie, jakie pamiętamy po latach, kiedy szukamy go wśród wielu innych.
I żadne nie smakuje tak jak tamto. 
Ale może smakować lepiej. 
To mój przepis na na podstawowe ciasto drożdżowe (...) Nie wymaga długiego zagniatania ani wielu składników"

Eliza Mórawska "Słodkie"




CIASTO DROŻDŻOWE

300 g mąki pszennej
2 żółka
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
10 g świeżych drożdży lub łyżeczka suszonych
60 g drobnego cukru
60 g masła
100 ml mleka

dodatkowo:
dowolne owoce
(u mnie: truskawki z rabarbarem)

Wszystkie składniki ciasta umieścić w misce i zmiksować. Keksówkę (ja użyłem tortownicy) wysmarować masłem, wysypać bułką tartą i przełożyć do niej ciasto. Przykryć je ściereczką. Owoce umyć, osuszyć. Wysypać na wyrośnięte ciasto i wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i piec 30 minut.

Smacznego!




cytat oraz przepis pochodzą z książki Elizy Mórawskiej "Słodkie"

 

Komentarze

  1. Drożdzowe i truskawki idealne połączenie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Również lubię wieś, tylko że ta wieś co była kiedyś to już nie to samo co teraz niestety ...
    Piękne ciasto, pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak, jak lato to drożdżówka z truskawką obowiązkowo musi być.
    Pysznie ją podałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam. Uwielbiam drożdżowe. Pięknie wygląda.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table