Polecany post

Sernik klasyczny na waniliowym spodzie

Tego dnia miał być jabłecznik. Jednak zimowa aura za oknem zdecydowała za mnie: robimy sernik! Przepisów na ten wypiek mam kilka, sprawdzone, babcine czy serniki mojej mamy to istne mistrzostwo świata. Jednak chciałem wypróbować czegoś nowego. 
Sięgnąłem więc po poradę do Kaś z Bake & Taste. A tam serników co nie miara...
Zacząłem od klasycznego :)




Sernik jednoznacznie kojarzy mi się z zimą i świętami. Może dlatego, że najbardziej lubię sernik świąteczny mojej mamy: bogaty w smaki i aromaty, ciężki i mazisty - taki uwielbiam. 
Do świąt jeszcze kawałek czasu, a że z natury niecierpliwy jestem postanowiłem, że oczekiwanie zastąpię innym wypiekiem. Padło na "Klasyczny sernik bez spodu".
Nie byłbym jednak sobą gdybym nie dodał czegoś od siebie - więc dodałem spód.
Kruchy, z lekką waniliową nutą - idealnie pasował do tego wypieku...




I wiecie co? Ten sernik to klasa sama w sobie: lekki ale jednocześnie na tyle zwarty by zaspokoił mój głód świątecznego ciasta mamy.


Dziękuję Kaś!




SERNIK KLASYCZNY NA WANILIOWYM SPODZIE
(przepis na ser podaję za autorką tego wyśmienitego ciasta, przepis na spód - własny)

Składniki na masę serową:
200 g masła lub margaryny
250 g cukru
1 łyżka rumu (dodałem likier Crema Catalana)
4 jajka
1 kg twarogu
2 torebki budyniu waniliowego
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka otartej skórki z cytryny
50 g siekanych migdałów
50 g rodzynek (pominąłem)
cukier puder do posypania

Składniki na ciasto:

50 g masła
szklanka mąki
2 łyżki śmietany
dwa żółtka
3 łyżki cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół laski wanilii (lub jeden cukier waniliowy)


Składniki na ciasto zagnieść i wstawić do lodówki na pół godziny.
Przygotować w tym czasie masę serową: tłuszcz, cukier i rum utrzeć na puszystą masę. Stopniowo dodawać jajka, ser (zmielony przynajmniej dwukrotnie) oraz budyń w proszku. Całość wymieszać z sokiem i skórką z cytryny, migdałami i rodzynkami (jeśli dodacie). Spód tortownicy (okrągła, 24 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, bok wysmarować tłuszczem. Spód tortownicy wylepić ciastem i podpiec w temperaturze 180 stopni przez 10 minut. Po upływie tego czasu  wyłożyć masę serową i piec około 60 minut w 175 stopniach (termoobieg 150).
Po upieczeniu zostawić ciasto na pół godziny w formie, następnie wyjąć i osuszyć na kratce.
Na krótko przed podaniem posypać cukrem pudrem.



Smacznego!


Komentarze

  1. a jaki piękny ma kolor, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no no nieźle go podrasowałeś ;) piękny Ci wyszedł - taki wysoki, równiutki
    widzę, że lubimy ten sam typ serników. uff cieszę się, że Ci tak posmakował, bo w przeciwnym razie moje sernikowe morale mocno by ucierpiały :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na moje liście jest jest jeszcze kilka Twoich serników, w tym Kajmakowy, i jeśli są tak dobre jak ten to już nie mogę się doczekać...

      Usuń
    2. kajmakowy zrób koniecznie. u mnie jest obecnie numerem 1 wśród serników :)

      Usuń
    3. wygląda na prawdę zachęcająco - zwarty, mazisty i do tego ten kajmak -> zwariować można od samego patrzenia :)

      Usuń
  3. Mój przyszły mąż musi potrafić piec takie pyszności :))

    OdpowiedzUsuń
  4. piekny Ci wyszedl ten sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ralph, łobuzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no co !?!?!
      ja se tylko sernisia upiekł, a Ty krzyczysz...

      Usuń
  6. Jako prawdziwa sernikomaniaczka Twojemu mówię TAK!

    OdpowiedzUsuń
  7. Upiekłam ten sernik w minione święta - wszystkim bardzo smakował. :)
    Gorąco polecam przepis, jeśli ktoś chce upiec pyszne ciasto ;o)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

ARCHIWUM POSTÓW

Pokaż więcej

Archiwizuj

Pokaż więcej

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table