Polecany post

Czekolada, orzechy i likier - czyli będzie tort, tort orzechowo-czekoladowy

Po pierwsze przepraszam - przepis miał pojawić się "wkrótce" pojawił się znacznie później...
Po drugie - mam dobrą wymówkę! Byłem we stolicy naszej,a co widziałem i co tam robiłem już wkrótce na blogu.
Po trzecie - smak tortu wynagrodzi Wam wszystkie dni spędzone na oczekiwaniu...





Pomysł na ten tort to czysty przypadek i wynik mojej zachcianki by przetestować biszkopta kakaowego Doroty ze strony "Moje Wypieki".
A skoro już upiekłem, jak się później okazało biszkopta wg mnie idealnego w smaku, postanowiłem ten potencjał wykorzystać i stworzyć dla niego godną oprawę.
Biała czekolada i orzechy włoskie w towarzystwie likieru "Crema Catalana" to towarzystwo idealne pod każdym względem.




Nie macie ochoty rzucać biszkoptem? Nie ma takiej potrzeby choć polecam - ciekawe doświadczenie rzucić ciastem o podłogę - odprężające bardziej niż same pieczenie. 
Nie macie ochoty na likier? Zastąpcie go kawą lub sokiem np. żurawinowym...
Nie macie ochoty na orzechy? Kombinijcie i dodajcie takie składniki na jakie macie ochotę. 

Ja jednak namawiałbym do wypróbowania tej kombinacji - moim zdaniem nic nie smakuje lepiej od młodych orzechów włoskich w likierze o lekko karmelowym smaku w akompaniamencie białej czekolady i czekoladowego ciasta... Hmmm! Pycha!



 Tort orzechowy z białą czekoladą

biszkopt:
(przepis ze strony mojewypieki.com)

5 jajek
3/4 szklanki cukru
2/3 szklanki mąki pszennej (tortowej)
1/3 szklanki kakao

masa czekoladowa:
300 g śmietanki 30%
150 g czekolady białej
łyżka cukru pudru
100 łuskanych orzechów włoskich

Mąkę i kakao wymieszać, przesiać.
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę (uważając, by ich nie 'przebić'). Pod koniec ubijania dodawać partiami cukier, łyżka po łyżce, ubijając po każdym dodaniu. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając.
Do masy jajecznej wsypać suche składniki. Delikatnie wmieszać do ciasta, by składniki się połączyły. I tu są dwie możliwości: suche składniki wmieszane mikserem na bardzo (!) wolnych obrotach dadzą Wam biszkopt mniej puszysty, objętościowo mniejszy (forma 20 cm, na zdjęciach). Składniki wmieszane szpatułką, również bardzo delikatnie (!) spowodują, że biszkopt będzie bardziej puszysty i wypełni formę 22 cm wyrastając do wysokości jej boków. Wymieszanie składników szpatułką jest również metodą bezpieczniejszą.
Tortownicę o średnicy 20 - 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia (samo dno), nie smarować boków. Delikatnie przełożyć ciasto. Piec w temperaturze 160 - 170ºC przez około 35 - 40 minut lub do tzw. suchego patyczka.
Gorące ciasto wyjąć z piekarnika, z wysokości około 60 cm upuścić je (w formie) na podłogę. Odstawić do uchylonego piekarnika do wystudzenia.
Wystudzony, przekroić na 3 - 4 blaty.

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i dodajemy do uprzednio ubitej śmietany. Orzechy siekamy. 
Blaty nasączamy likierem, posypujemy orzechami i przykrywamy kremem. Dekorujemy wedle uznania i schładzamy przez około 2 godziny.


Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

ARCHIWUM POSTÓW

Pokaż więcej

Archiwizuj

Pokaż więcej

o mnie

...bo w kuchni wszystko się zaczęło.
Najpierw była kuchnia babcina - pachnąca chlebem, pierogami i szarlotką. To było miejsce, gdzie przy starym bielonym stole cała rodzina zachwycała się smakiem domowego rosołu z makaronem.
Potem była kuchnia mojej mamy - pełna zapachów i aromatów, począwszy od jajecznicy ze szczypiorkiem, poprzez wołowe bitki z młodą kapustą, na serniku "najlepszym na świecie" kończąc.
Teraz czas na moją kuchnię - miejsce gdzie tradycję przełamuję tym co nowe, inne i nieznane. I choć zawsze marzyłem by zostać pisarzem, to właśnie gotowanie stało się pasją mojego życia.
Inną moją pasją jest muzyka - to ona często nastraja mnie do gotowania, lubię podrygiwać w takt ulubionych piosenek podczas kuchennej krzątaniny i wymyślać nowe potrawy nucąc w myślach stare i nowe przeboje.
Tak więc chwyć za ulubioną drewnianą łyżkę i próbuj wraz ze mną smaków znanych i nieznanych - a przy okazji potańczymy :)


P.S. Teksty i zdjęcia znajdujące się na tym blogu są mojego autorstwa.

Przepisy, jeśli nie są oznaczone inaczej są moimi przepisami. Zanim zaczniesz kopiować – zapytaj!


Dziękuję.
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Durszlak.pl

WASZE ULUBIONE

Copyright © Old White Table